Diskussion

Visa alla diskussioner
Avatar engla
2008-09-07 06:24

Zoloft biverkan!

Jag började med Zoloft i början av veckan. Är så illamående/ont magen/diarrer. Brukar det vara så? Är det övergående? Är det verkligen rätt att ta Antidepressiva läkemedel som lägger lock på känslorna. Engla
Avatar luckypox
2008-09-08 02:15
När jag började med zoloft för många många år sedan,hade jag varit igenom flera mycket jobbiga händelser.Trots Xanor så fick jag ångest attacker och vågade inte vara ensam.Jag mådde så dåligt att jag knappt stod på benen.Efter fyra månader vaknade jag upp mitt ute på gatan och kom på mig själv..herregud,jag har gått ut med hunden mitt bland folk utan att tänka på det!!Då förstod jag att de hade börjat verka positivt.Jag var redo att ge upp flera gånger av biverkningar,bla huvudvärk.men jag är tacksam att jag inte gjorde det.Nackdelen har jag märkt när man som du säger lägger lock på känslorna.Är att det till slut bubblar över.Man får en jättedålig period när man kanske mår skit rent ut sagt.För känslorna finns ju kvar inom en.Jag har svårt att gråta pga zoloften.men när jag blir så då sprutar tårarna och allting lättar igen.Det måste ju ut på nåt vis,och kroppen fixar det tydligen själv.Men man slipper gå och må dåligt jämt och ständigt.Så funkar dom för mig i alla fall.
Avatar keol
2008-09-08 04:45
Har också börjat med Zoloft för drygt en vecka sedan och vaknar varje morgon med illamående och sprängande huvudvärk. Har också hemska mardrömmar. Även magen spökar en del, men det värsta tycker jag är att ångesten blivit än värre. Känner mig förgiftad och allmänt sjuk och sanslöst trött. Har nu testat samtliga SSRI och biverkningarna är dessvärre ungefär de samma med samtliga. Är svårt att motivera sig att fortsätta med en medicin som gör en redan ytterst plågsam sjukdom ännu värre, även om de flesta biverkningar lär ska avta med tiden.
Avatar zedd
2008-09-08 05:56
Det är ju förstås individuellt men jag fick också diaréer och det avtog inte på en månads tid så jag kunde inte fortsätta med Zoloft. Jag vet inte hur illa det är för dig men för mig kom "nödigheten" stakt utan förvarning och sen hade man inte många sekunder på sig att ta sig till toaleten om man säger så, haha.
Avatar
2008-09-08 19:52
Hejsan jag har ätit zoloft för 1 år sen nu,och jag kommer ihåg att jag hade det jobbigt med biverkningarna.Hade huvudvärk och illamående länge och att jag var så himla trött ville bara sova,jag bytte medicin efter 4 månader,då jag inte orkade länge.Men ge medicinen några veckor till annars är det bara att byta sort.Lycka till!!!
Avatar clormisme
2017-02-17 10:43

Här kan du köpa det: http://tabletes.net/

Logga in

Du måste vara inloggad för att kunna skriva foruminlägg.

Logga in
Visa alla diskussioner Visa allt inom Depression